לוכד עכברים

בריאות הפה ודלקות חניכיים בכלבים

בריאות הפה ודלקות חניכיים בכלבים

בריאות הפה ודלקות חניכיים בכלבים: 10 דברים שחשוב לדעת ולעשות כדי למנוע טיפולי ניקוי שיניים בהרדמה אצל כלבים

אנו אוהבים את בעלי החיים שלנו ודואגים לשלומם. הם מקבלים חיסונים בזמן, אוכל איכותי וסוודר חם לחורף קר…אך מה קורה עם בריאות הפה? האם אנו דואגים גם לזה מספיק?

ישנם שלוקחים את החיה שלהם פעם בשנה לניקוי שיניים תחת הרדמה כללית אצל הווטרינר כסוג של רוטינה הכרחית… אך האם לא ניתן למנוע את דלקות החניכיים של הכלב שלנו ואת הריח הרע מהפה על ידי טיפול בבית קודם לכן, מבלי צורך להגיע לתהליך הרפואי בהרדמה?

האם צריך הרדמה?

התשובה היא שניתן בהחלט. אם נבצע את העצות הרשומות במאמר זה באופן קבוע ויום יומי נצליח לשמור על בריאות הפה של החבר שלנו בבית, בלי הוצאות חריגות ובלי צורך בהרדמות כלליות תכופות.

1. הרגילו את הכלב שלכם לפעולת צחצוח שיניים כל לילה מגיל צעיר ובכך יתרגל לפעולה לכל החיים.

2. השתמשו במשחת שיניים אנזימטית איכותית, הנמכרת במרפאות וטרינריות. משחות אלו מפרקות את המזון ולכן מונעות הצטברות גדולה של חיידקיים.

3. תבחרו מזון יבש מבוסס על חלבון מין החי, עם כמות גרעינים שלא עוברת את ה-25%. בכלבים בריאים לא משנה איזה בשר מרכיב את המזון: בקר, כבש, עוף, ברוז או דגים, העיקר שחלבון איכותי מין החי מהווה את רוב מרכיבי המזון. 

למעבר לעמוד תוספי תזונה לכלבים לחצו>>

שלבי תזונות הכלב

4. שלבו בתזונת הכלב עד 30% מזון טרי המכיל חלבון מן החי איכותי. ממליצה להתייעץ עם וטרינר הוליסטי / אינטגרטיבי בנושא כי חשוב להתאים את המזון הטרי לצרכי הכלב ולגילו.

5. קנו עצמות טריות אצל הקצב כפעמיים בשבוע ותנו לכלב לשחק ולנקות את השיניים כמו בטבע. רצוי לא לבשל את העצמות כדי למנוע התפוררות במערכת העיכול אך ניתן להרתיח 15 דקות. דרך ליקוק ומשחק בעצמות יקבל הכלב גם מינרלים נחוצים.

6. אל תיתנו לכלב שלכם סוכרים, לחם, פיצה, בורקס ו/או בצקים אחרים.

7. הפחיתו את השימוש בחטיפים או מעצמות עור שקונים בחנות. עדיף לתת מעט ירק שהכלב אוהב כמו גמבה אדומה , גזר או מלפפון.

לסיכום המאמר

8. המנעו משימוש בחומרי חיטוי כימיים מסוכנים ששופכים במים או נמצאים במטליות ניקוי. אין לתת לבעלי חיים חומרים אלו בשתייה, אכילה או לגעת בהם בריריות שבחלל הפה או החניכיים.

9. השתמשו בפרוביוטיקה, אצות ים באבקה או כחטיפים, שומנים איכותיים וחומרים טבעיים נוספים, ממליצה להתייעץ עם וטרינר הוליסטי לפני לרכוש מוצר לפה / שתיה גם אם נמכר באופן חופשי.

10.  טפלו בשיניים ובחניכיים של בעל החיים שלכם ובכך תמנעו ממחלות שונות ופגיעה בכליות, פרקים, לב וכבד. אם תפעלו נכון תוכלו למנוע טיפולי ניקוי יקרים בהרדמה כללית ותעניקו לחיה שלכם שנים רבות של בריאות ואושר. מאמר זה נכתב בשיתוף אתר tevavet >>

לוכד עכברים זמין עבורכם מיידי 24/7 חייגו 072-3340-600

זמין 24/7 דילוג לתוכן